Abonneer op deze blog

Datum: 22 februari 2018
Door: Wesley Post

Wesley Post

Reclame campagne Suit Supply

Afgelopen dagen is er veel ophef geweest om een reclame campagne van kledingbedrijf Suit Supply. Op hun posters zijn zoenende mannen te zien.

De posters zijn de afgelopen dagen verschenen in onder andere bushokjes. Op verschillende plekken zijn de posters vernield of beklad. Ook gericht naar het bedrijf waren de reacties gemengd. De één vind het niets, de ander vind het super. De reclame campagne is internationaal, en de reacties kwamen dan ook overal vandaan. Ook de NOS heeft er een artikel over gemaakt.

Naar mijn mening laat dit voorval duidelijk zien dat de tolerantie naar LHBT'ers oppervlakkig is. Het is prima als het er is zolang we het maar niet zien, dat lijkt de gedachte te zijn. Ook daarom is het belangrijk jezelf te laten zien, zodat we gezamenlijk kunnen werken aan een bredere acceptatie.

Ondanks de negatieve reacties denk ik dat het uiteindelijk positief is. Het maakt in ieder geval dat er weer over het onderwerp gesproken en geschreven wordt, en dat ook duidelijk wordt dat op dit vlak nog stappen te zetten zijn. Uiteraard zal niet alles zomaar veranderen, ik heb er wel het vertrouwen in dat dit weer helpt om als maatschappij weer een stap(je) in de juiste richting te zetten.

Tags: homoseksualiteit acceptatie nieuws

Reageer

Bekijk recente blogposts - Bekijk alle blogposts - Bekijk alle tags